Sauna sposobem na zwiększenie odporności organizmu

Aktualna pogoda nie daje nam złudzeń. Wakacje się skończyły, a sezon na przeziębienia możemy uznać za rozpoczęty. Warto zastanowić się nad zwiększeniem odporności naszego organizmu. Tradycyjna witamina C to nie wszystko. Co jeszcze możemy zrobić dla swojego organizmu? Korzystać z saun, które hartują nasz organizm i zmniejszają zagrożenie zachorowania.

Upiększające zalety sauny są powszechnie znane. Nie wszyscy jednak wiedzą, że regularne zabiegi pozytywnie wpływają również na zwiększenie naszej odporność. W tym celu należy korzystać z sauny przynajmniej raz w tygodniu zaczynając wczesną jesienią. Właśnie teraz jest najlepszy czas żeby rozpocząć przygodę z sauną. W Centrum Sportowym Akademos można skorzystać z sauny fińskiej, gdzie powietrze jest suche i gorące, a także z sauny mokrej (tylarium) wilgotnej i nieco chłodniejszej. Dostępne są także zabiegi w łaźni parowej oraz saunie Infrared.

W saunie fińskiej suchej temperatura wynosi od 85 do 110 stopni Celsjusza, wilgotność
w pomieszczeniu to około 10%. W saunie fińskiej mokrej temperatura jest niższa i wynosi od 60 do 85 stopni, za to dodatkowo rozgrzane w piecu kamienie można polewać wodą, co powoduje dodatkowy wzrost wilgotności (do około 50%). Temperatura kąpieli w łaźni parowej jest niższa i nie przekracza 50 stopni Celsjusza, za to wilgotność wynosi nawet 100%. Zabiegi w obu saunach jak i w łaźni rzymskiej zdecydowanie wpływają na poprawę odporność immunologicznej
. – wyjaśnia Waldemar Leszcz kierownik Centrum Sportu Akademos.

Lekarze zachęcają także do korzystania z sauny w końcowym etapie leczenia  np. zapalenia zatok czy zapobiegania infekcjom górnych dróg oddechowych.

Korzystanie z seansów w sunie to znany od dawna sposób na utrzymania zdrowia w dobrej kondycji fizycznej i psychicznej, a także zapobieganie przedwczesnemu starzeniu się oraz pielęgnacja skóry. Wysoka temperatura np. w saunie fińskiej a następnie ochłodzenie ciała adaptuje organizm do gwałtownych zmian temperatur co powoduje zwiększenie odporności na zachorowania na przeziębienia i grypę zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Z tego rodzaju terapii powinny więc korzystać osoby z nawracającymi zapaleniami zatok i częstymi przeziębieniami – mówi lekarz medycyny Anna Chmurzyńska z Przychodni Żagiel Med.

Aby szybko odzyskać zdrowie i cieszyć się wszystkimi korzyściami płynącymi z sauny, warto dobrze przygotować się  do zabiegu.

Niewskazane jest korzystanie z sauny bezpośrednio po posiłku lub po spożyciu alkoholu. Należy za to wypić przynajmniej jeden litr wody mineralnej. Pamiętajmy o zmyciu makijażu i zdjęciu biżuterii.
W przeciwnym razie grożą nam poparzenia. Koniecznie przed wejściem do sauny należy skorzystać
z natrysku
– dodaje Katarzyna Szafranek koordynatorka fitness w Centrum Sportowym Akademos.

Najczęściej pobyt w saunach dzielimy na kilka powtarzających się etapów. Pierwszy etap zabiegu to faza nagrzewania. Początkowo należy usiąść na najniższej ławie. Po upływie około 10 – 12 minut możemy przejść do fazy ochładzania w letniej kąpieli lub pod cebrzykiem (wiaderko z lodowatą wodą). Następnie możemy przesiąść się na wyższą ławę i powtórzyć pierwszy etap. Pamiętamy, że po każdym pobycie w saunie ponownie schładzamy ciało i przeznaczamy klika minut na odpoczynek
w części relaksacyjnej gabinetu. W zależności od potrzeb zabiegi w saunach trwają od 40 minut do około 2 godzin.

35 komentarzy to “Sauna sposobem na zwiększenie odporności organizmu”
  1. gamefly free trial 4 maja 2019
  2. gamefly 6 maja 2019
  3. bit.ly 7 maja 2019
  4. download minecraft 10 maja 2019
  5. g 10 maja 2019
  6. g 11 maja 2019
  7. g 13 maja 2019
  8. g 13 maja 2019
  9. tinyurl.com 14 maja 2019
  10. Mario de Oliveira 14 maja 2019
  11. Lorna 15 maja 2019
  12. Ivey 16 maja 2019
  13. Lolita 16 maja 2019
  14. tinyurl.com 16 maja 2019
  15. Fredric 16 maja 2019
  16. minecraft download 17 maja 2019
  17. tinyurl.com 17 maja 2019
  18. Celina 17 maja 2019
  19. Fredric 18 maja 2019
  20. Jada 18 maja 2019
  21. tinyurl.com 18 maja 2019
  22. Kandy 20 maja 2019
  23. Judi 20 maja 2019
  24. Cristina Boner 20 maja 2019
  25. sr23.ru 20 maja 2019
  26. Tamie 21 maja 2019

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *